Sökmotorsoptimering, även kallad SEO, Search Engine Optimization, grundar sig i att optimera en hemsida så att den då får den maximala synligheten. Alla företag i olika branscher har olika behov och visioner, därför lägger vi stor vikt vid att anpassa lösningar så att de passar just ditt företag.
Vi hjälper alla företag, stora som små, att sikta mot toppen av sökresultaten.
Lokal sökmotorsoptimering är när ett företag bara vill synas lokalt, till skillnad från när målet är att synas nationellt. Skillnaden mellan de två är att det ofta är högre konkurrens på den nationella nivån, vilket gör det lättare för lokala företag att synas lokalt.
En landningssida eller som andra kallar det för onepage är byggd och utformad så besökaren enkelt kan få information om ditt företag och de tjänster eller produkter ni erbjuder.
En landningssida kommer vara sökmotoroptimerad. Det innebär att sidan kommer vara synligt och högt rankad på sökmotorn vid sökning av särskilda sökord samt orter som passar in med ditt företag.
Landningssida som är sökmotoroptimerad kommer inte bara att generera mer trafik, utan kommer också nå ut till rätt målgrupp som sedan blir dina kunder.
Landningssidor är viktiga för besökarnas konverterare eller inte. För att så många som möjligt ska konvertera behöver landningssidan vara ännu utformad. En landningssida gör även erbjudandet så attraktivt att den utvalda målgruppen inte kan vägra det.
En del är inte bekanta med vad en landningssida är och därför tänkte vi klara upp detta.
Det finns två olika typer av landningssidor.
1. Landningssida som man sökmotoroptimerar för att kunna rankas så högt upp så möjligt på sökmotorerna.
2. Landningssida som besökare kommer till när de klickar på en annons. Till exempel Facebook, Instagram och Youtube.
Landningssida är som ett visitkort snabbt digitalt. Den består av endast en sida med ett enda budskap. Det kan vara till exempel en ny produkt, en tjänst, kampanj etc.
© 2022 All rights reserved | Q.A WebGrowth AB